Påstå inte annat, (SD) är rasister!

De gör sitt bästa för att putsa fasaden. De klär sig i kavajer och står i mysiga röda valstugor med vita knutar och dricker kaffe. Men sanningen finns där inne. Allt det där smutsiga och onda. Det fruktansvärda i deras politik ligger där inne och det lyser igenom. SD släppte sin valfilm idag och det är ingen tvekan, Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti, punkt! Här är filmen:

 

Jag blir både mörkrädd och förbannad! Alla som har läst om andra världskriget i skolan vet att om TV-reklam hade funnits på 30-talet så hade Hitler gjort en film som hade sett ut ungefär såhär. Med en viktig skillnad då; vilken religion som man ska hoppa på.

 

Nazisterna skyllde första världskriget, Tysklands inflation och i princip allt dåligt i Tyskland på judarna. Idag så har man svårt att förstå hur tyskarna på 30-talet kunde vara så lättlurade och hur de kunde köpa lögnerna så lätt. Man tycker att man skall lära av historien eller hur? Ändå ses det av de flesta som en väldigt möjlig utgång i höstens val att 4% av den Svenska befolkningen håller med Jimmie Åkesson om att "muslimerna är vårt största utländska hot sedan andra världskriget".

 

Jag ska välja tre av alla skäl till att den här reklamfilmen är så absurd. Det första är att de försöker få det att verka som att valet står mellan svenska pensionärer och invandrare. De har rätt i att "som politiker måste man prioritera" men inte fan behöver en prioritering var "antingen eller". Lika lite som valet måste stå mellan män eller kvinnor, idrott eller kultur, förbifart Stockholm eller utbyggd kollektivtrafik, lika lite måste valet stå mellan svenskfödda pensionärer eller utlandsfödda spädbarn (jag har förresten inte en jävla aning om varför Sverigedemokraterna har lagt in barnvagnar i filmen, inte kan de väl ens själva tro att en bebis på några månader är Sveriges största hot!?). Vi kan mycket väl ha en politik för både gamla och invandrade. (och för unga, homosexuella, handikappade, dyslektiker etc. för den delen. Det är inget jävla antingen eller)

 

Den andra saken som gör mig ledsen är att de klumpar samman varenda utlandsfödd människa i en och samma kategori och ställer den kategorin mot kategorin pensionärer. Är SD också emot folk som kommer till Sverige, jobbar hårt i Sverige och bidrar till den svenska välfärden? Är Ara Abrahamian, Alexandra Pascalidou, Cornelis Vreeswijk, Jan Guillou (svenskfödd med utländska föräldrar) Dilba, drottning Silvia och Lill Lindfors också en fara för våra pensionärer i Sverigedemokraternas ögon? Jag tycker det inte i alla fall!

 

Och det sista som gör mig så arg är att det är ett så tydligt målinriktat påhopp på muslimer. (SD) ska givetvis använda sig av kvinnor klädda i burka för att tydligöra detta. Som om inte dessa kvinnor lever under nog med förtryck som det är. Nu så ska de också representera det dåliga med Sverige i en reklamfilm, det är ju jävligt snällt. Om ett parti som tycker att muslimska kvinnor med spädbarn är det största hotet mot Sverige, kommer in i riksdagen i ett modernt Sverige 2010, då vet jag inte om jag vill stanna här och uppleva framtiden.

 

Jag vet att det blev ett långt inlägg och en hel del svordomar men sånt här gör mig så fruktandsvärt ledsen och arg och jag måste få det ur mig!

 

//Nicholas Nikander

 

Läs mer: Maja Sigfeldt (MP), Isobel Hadley Kamptz, Steven Crosson (KD), Lisa Magnusson (S), Björn Nilsson (PP), Kent Persson (M), Torbjörn Jerlerup

Kommentarer
Postat av: Madelen

Jag håller fullkomligt med dig! Galenskap!!

2010-08-27 @ 23:35:55
Postat av: Ludwig

Vad i helvete? jag får rösta i år och hade ingen tanke på att rösta för dom...men nu ligger ju tankarna om dom lägre än botten. Den här filmen måste ju klassas som rasistisk? är det inte mot lagen att driva sin kampanj såhär? man blir knäpp på dom :O

2010-08-28 @ 09:27:56
Postat av: Nico

Kan inte annat än att hålla med, förhoppningsvis får denna video alla att inse det. De blir antagligen anmälda för den och sedan får vi se om det är mot lagen...

2010-08-29 @ 22:55:57
URL: http://nikander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0